poniedziałek, 26 września 2011

Ostatnio ciekawe

W ostatnim czasie znalazłem kilka ciekawych newsów, które mnie prawdziwie zainteresowały. Przez kilka miesięcy w mojej głowie nic się nie działo, a tu nagle taki urodzaj. Już człowiek tracił nadzieję na to, że coś się ruszy w tym świecie, a jednak. W losowej kolejności:

neutrina szybsze od światła:
http://www.bbc.co.uk/news/science-environment-15017484

To jest jakiś krok naprzód, przyjemnie wiedzieć, że jednak można, że jeszcze jest coś nowego do odkrycia. To wszystko daje nadzieję na przyszłość i wiarę, że jest na co czekać, że może jednak coś się ruszy i kto wie. Może czeka nas potężna rewolucja, spełnią się marzenia z książek SF.

Starzenie się wyjaśnione:
http://www.spacedaily.com/reports/Scientists_turn_back_the_clock_on_adult_stem_cells_aging_999.html

Tutaj mam nieco wątpliwości, bo ciężko mi było znaleźć bardziej wiarygodne źródło niż BBC, ale zawsze. Tyle tylko, że tego rodzaju artykuły to ja czytałem już 100 razy w związku z rakiem. Ile już razy czytałem, że naukowcy odkryli jakąś nową substancję zawartą w chlebie, kalafiorze, starych akumulatorach, która bardzo skutecznie zwalcza raka. Teraz tylko testy (4 lata) pakować w tabletki i jazda. Musiało chyba coś podczas testów nie iść najlepiej, bo żadnego leku się nie doczekaliśmy. Miałem tu przy tej okazji wkleić artykuł o leku na AIDS/HIV, ale po zgłębieniu tematu (artykuł z jakiegoś onetu) doszedłem właśnie do wniosku, że jest to jeden z tych artykułów, co to obrazują dziennikarskie podejście do tego co mówią naukowcy. Tutaj możecie sobie zobaczyć graficzną interpretację moich myśli. Analfabeci kochani :-).

i na koniec:

Delfiny puszczające kółeczka

Miało być tego znacznie więcej, ale znalezienie tego pieprzonego paska z komiksem o naukowcach i dziennikarzach zajęło mi 2 godziny. Gdy człowiek zobaczy coś w necie, a później, ale tak dużo później, jakieś dwa lata później... próbuje to odnaleźć, to potrafi być obrzydliwie trudne. Tym bardziej, gdy przeglądasz to w tak ogromnych ilościach. Jestem chyba też słabym poszukiwaczem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz